MODULE 2 OPDRACHT 3

SELF LOVE
 

Zelfliefde is een breed begrip. In deze module zullen we zelfliefde zien als weten wat je behoeften zijn en deze niet opofferen.
Ook zien we zelfliefde als geen genoegen nemen met minder dan je verdient.


Van jezelf houden heeft niets te maken met dat je de slimste, meest getalenteerde en mooiste persoon ter wereld bent. Zelfliefde is je behoeften erkennen en voor jezelf zorgen wanneer jij dat nodig hebt. Even gas terugnemen, even pauze. Even tijd voor jezelf.

In een wereld waarin we allemaal streven naar een waardevoller leven kunnen we onszelf wel eens verliezen in ons werk, werken aan onszelf, je vrienden en familie. Vergeet je jezelf niet?

2

Brand new you

BRAND NEW LIFE

FOCUS OP JEZELF
 

Bij zelfliefde richt je de focus op jezelf. Je zorgt dan voor jezelf zoals je dat ook voor een ander zou doen. Je behandelt jezelf vriendelijk. Je bekritiseert jezelf niet, hebt meer begrip voor jezelf en je bent lief voor jezelf.

 

Voor velen, vooral degenen onder ons die zijn opgegroeid in huishoudens die geen liefde hebben gehad of waarin hard werken normaal was, zal jezelf liefhebben soms lastig zijn. Want je bent gewend om constant bezig te zijn.

 

Jezelf lief hebben is een vaardigheid voor velen. Iets dat jij jezelf moet aanleren.
 

Zelfliefde gaat niet alleen over onmiddellijke bevrediging, zoals een nieuw paar schoenen kopen of jezelf verwennen met een massage. Dit hoort er zeker wel bij, maar dit is maar een klein deel hiervan. 

 

Zelfliefde betekent jezelf geven wat je lichaam, hersenen en ziel nodig hebben voor de marathon dat het leven heet.

 

Ik wil je vragen om 1 week te wijden aan SELF LOVE. Even tijd voor jezelf. Even geen opdrachten. Even de ruimte creëeren om alles te laten bezinken. Om ruimte te maken voor nieuwe ideëen en inspiraties die alleen tot je kunnen komen wanneer je jezelf die tijd gunt.

 

Geloof me.... in jouw rust komen de beste inzichten. 

Probeer deze week naast de opdrachten voor deze week positief te zijn, lief te zijn voor jezelf en niet mee te gaan met beperkende gedachten. Just try to feel good for one week. If you feel down just let it be. Heb je emoties die je niet wilt voelen laat ze gewoon tot je komen, maar ga er geen gedachten aan geven. You Got this! En als dit niet lukt. MAIL ME! I got you! 

 


 


 

© 2020 by Make Your Life Worth Living